Wat eet ik? – Eetdagboek #4

Wat eet ik? – Eetdagboek #4

Af en toe wijzig ik mijn ‘eetschema’. Eenmaal gewijzigd houd ik dit heel lang vol en eet ik eigenlijk vaak hetzelfde. Ik hou nu eenmaal van goede gewoontes! Tijd om je weer eens een eetdagboek te laten zien.

Zoals ik al zei, hou ik van gewoontes. Eet ik eenmaal havermoutpap ’s ochtends? Dan houd ik mezelf eraan en eet ik het elke ochtend. Ik sta dan ook elke ochtend net iets eerder op om mijn ontbijt te maken!

eten, eetdagboek, eetschema, havermoutpap, gezonde voeding, voedingsschema, healthadviesbredaIk maak havermoutpap van 35 tot 40 gram havermout met 200 ml ongezoete amandelmelk. Vervolgens meng ik er 1 scoop whey (banaansmaak) doorheen. Ik snijd een stuk fruit en voeg dat er aan toe. Vaak is dat een kiwi, peer of banaan. 

Een paar uur later heb ik zin in mijn all-time-favourite tussendoortje: een clean protein bar (eiwitreep) van de body en fitshop. Meerdere smaken heb ik geprobeerd, maar peanutbutter-chocolate blijft mijn favoriet! Een reep bevat 198 kcal en 20 gram eiwitten. Top!

clean protein bar, eiwitreep, eiwitbar, body en fitshop, eetdagboek, voeding, voedingsschema

Sinds ik 20 jaar ben, heb ik een broodrooster. En dat heeft niets met 20 te maken, maar ik kreeg een broodrooster voor mijn verjaardag. Sindsdien eet ik, als ik thuis ben, geroosterd brood. Lekker knapperig en het lijkt net iets meer te vullen. Als lunch rooster ik drie speltboterhammen (van de AH). Ik beleg ze met kipfilet en als ik tijd en zin heb, bak ik een eitje. Oh en het liefst eet ik dat van dit bord. HOE SCHATTIG! Ik vond het voor 35 cent bij de kringloop. I’m in love.

speltbrood, spelt, voeding, eetdagboek, eten, gezond eten, gezond recept, kipfilet, brocante, kringloop

Zoals je waarschijnlijk wel verwacht, eet ik een paar uur later weer een tussendoortje. Dit bestaat uit 30 gram amandelen en een stuk fruit. Ik moet wel toegeven dat ik dit tussendoortje nog wel eens vergeet of oversla. Not good. 

amandelen, gezonde vetten, gezond vet, eetdagboek, eetschema, voedingschema, noten

sinaasappel, eetdagboek, voedingschema, healthadviesbreda, eten, fruit

En ja hoor, ook ’s avonds eet ik. Wow, meen je dat? Eigenlijk eet ik dan niet veel spannends. Mijn basisrecept: 300 gram groente en 150 gram vlees/vis. Negen van de tien keer is het kipfilet, maar ik probeer wel om genoeg vis te eten. Mijn favoriete manier op vis te eten? Zalm met spinazie à-la-crème, broccoli, cherrytomaatjes, een eitje en soms wat speltpasta.

recept, zalm spinazie, zalmrecept, eetdagboek

Vroeger wilde ik ook elke avond nog iets eten, maar eigenlijk gebeurt dat nooit meer. Ik denk er niet aan en heb er ook geen zin in. Wel drink ik een shake na elke training.

Nu weet je wat je kan verwachten als je een keer bij mij komt ontbijten, lunchen of dineren. Heb je al honger? Ik wel.

Enjoy!

 

Facebook Comments


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *