Mijn sport resultaten – fitness tot nu toe

Mijn sport resultaten – fitness tot nu toe

In september begon ik voor het eerst met fitness. Met trillende armpjes probeerde ik een paar dumbells in de lucht te zwieren en begon ik voor het eerst aan een squat met gewichten. Dat was nog eens wat anders dan een rondje rennen! 

Trillende kipfiletjes

Het was even wennen om in de sportschool tussen de mannen in het krachthonk te staan. Maar het wende al snel. Maarten leerde mij alle oefeningen op de juiste manier uit te voeren en stelde een schema samen.

Ik begon dus met trillende armpjes, want mijn kipfiletjes hadden nog nooit echt zware gewichten omhoog hoeven te tillen. Elk begin is even wennen. Maar al snel raakte mijn lichaam beter gewend aan het fitnessen. Ik trilde niet meer bij elke beweging en mijn squats leken niet meer op swingende zumba bewegingen.

We begonnen met 3 keer fitnessen in de week, 2 keer bovenlichaam en 1 keer legday. Vooral Maarten motiveerde mij op het begin veel omdat ik zelf nog niet zo veel van fitness afwist.

Ik begon met kleine gewichtjes, veel hulp bij het optrekken en dippen en liet mijn lichaam eerst even wennen aan het fitnessen. Na een tijdje kon ik steeds vaker meer kilo’s pakken. Bij sommige oefeningen duurt dit wat langer dan andere oefeningen.IMG_0031

Als ik nu terug kijk, merk ik heel wat verschil. Ik ben echt een stuk sterker geworden. In mijn armen, benen, rug, buik en ja eigenlijk bijna overal wel iets. En dat is ook wel zichtbaar in cijfers maar ook aan mijn lichaam kan ik het wel zien.

Ondertussen ben ik super gemotiveerd en vind ik het heerlijk om te fitnessen. Ik heb de fijne kneepjes van het vak door en kijk er naar uit om weer lekker te sporten. Ik zie het nu ook zitten om alleen te fitnessen, iets wat ik in het begon vreselijk vond, bang om gewichten te laten vallen e.d. Ik kan nu ook makkelijker inschatten wat mijn lichaam aankan. Ondertussen staan we vaak 4 keer, soms 5 keer per week in de sportschool. Heerlijk!

‘Ben je nu een man-vrouw?’

Spieren?

Oke, en nu over mijn ‘muscle progress’. Progress-foto’s, voor en na foto’s enzo. Misschien wel de reden dat je dit bent gaan lezen. Van dik naar dun. Maar zoals je hier kan lezen, ben ik nooit dik geweest. Heb ik al een sixpack dan? Ben ik nu een man-vrouw? Kan ik al optrekken?

Ha! Nee, allemaal niet. Het is niet zo dat je na een halfjaar gelijk super gespierd bent, zeker niet als je van jezelf niet echt sterk bent. Ik heb meer spieren dan in het begin, zeker! Dat merk ik zelf goed, maar echt super goed zichtbaar is dat nog niet. Dat zal sowieso minder snel zijn bij vrouwen. 

O ja en een man-vrouw, nou ja goed, laat ik daar niet over beginnen. Dat is een heel ander verhaal.

Foto’s ga ik hier niet posten, zo bijzonder veel is er niet te zien. Dat soort (eventuele) foto’s houd ik ook liever voor mijn Instagram(@stayhappy.nl). En wie weet kom ik je nog eens tegen op het strand. (;

Resultaten zijn vooral persoonlijk te zien, voor anderen minder. Ik ben wel hartstikke blij met hoe het nu gaat. Doordat ik altijd opschrijf hoeveel kilo ik pak, kan ik ook zien of ik vooruit ga. En dat ga ik!

In het begin kon ik alleen nog maar opdrukken op mijn knieën. Inmiddels kan ik er 15 netjes. Dippen gaat bijna zelfstandig en met squaten en deadliften boek ik aardig wat vooruitgang!

‘Meisjes zijn sterk, die klimmen op de kerk’

Doelen

Wat zijn mijn doelen precies? Ik wil sowieso heel graag sterker worden in mijn armen. Ik ben nog steeds geen meisje als: ‘meisjes zijn sterk, die klimmen op de kerk’, ik val nog eerder in de pap. Maar dat maakt niks uit, ik kom er wel. Ik wel heel graag mezelf kunnen optrekken en dippen. Zelfstandig dippen komt al dichtbij, optrekken duurt nog wel even. Wat de rest betreft: ik wil gewoon graag sterker worden, het is een uitdaging geworden. Ik ga voorlopig dus nog lekker door, mij hoor je niet klagen.

Gewicht

Tjsa, sommige mensen willen graag ‘5 kilo afvallen’. Of weet ik veel wat. Ik let niet zo op mijn gewicht. Ik heb 2 jaar lang ongeveer hetzelfde gewogen, terwijl daar ook wel eens periodes bij zaten dat ik slechter at (kerst enzo). Nu kan ik zwaarder worden door de spieren of tegelijk vet verbranden en alsnog op hetzelfde gewicht blijven. Het maakt me werkelijk waar niet uit. Ik doe waar ik me goed bij voel!

Eet je wel genoeg?

Wie ooit eraan twijfelt of ik wel genoeg eet mag zichzelf voor zijn hoofd slaan. Echt hoor. Ik ben namelijk een enorme foooodlover en eet genoeg, zeker. Kan ook niet anders. Als ik dat niet zou doen, krijg ik echt geen kilo’s omhoog en heb ik spierpijn voor het leven.IMG_0033_2

Zo. Tot zo ver mijn fitness verhaal. Vragen? Komt u maar. Misschien een beetje vage blogpost dit, maar ik vind fitnessen gewoon echt top nu!

Stay tuned voor het recept van deze heeerlijke lemon-pie. Voor roggebrood-haters trouwens.

DSCF5796

 

 

Facebook Comments


2 thoughts on “Mijn sport resultaten – fitness tot nu toe”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *