Hoe doet zij dat? Sportfanaat Mélanie aan het woord

Hoe doet zij dat? Sportfanaat Mélanie aan het woord

Mélanie is een echte sportfanaat. Sporten is haar grote passie, ze kan niet zonder. Als ze niet sport gaat het de verkeerde kant op. Mélanie fitnesst, geeft zumba- en piloxing les, is persoonlijk sport begeleidster en geeft bootcamps. Ze heeft van haar hobby haar werk gemaakt en probeert nu andere mensen op een leuke manier fit te krijgen.Mélanie geeft piloxing, maar wat is dat eigenlijk? ‘Piloxing is een combinatie van boksen en pilates, een sport die nog niet heel bekend is. Piloxing is erg goed voor je doordat je oefent met intervaltraining. Boksen is intensief, terwijl pilates juist rustig en geconcentreerd is’, aldus Mélanie.

Mélanie heeft meegedaan aan professionele dansshows bij herengala’s, wedstrijden, verschillende optredens en pronkzittingen bij carnaval. Ook heeft ze masterclass lessen gegeven aan meer dan 100 man. Het lijkt haar nog leuk om een keer mee te doen aan een wedstrijd stijldansen. Ze is een paar jaar geleden naar Amerika geweest om daar verschillende cursussen te volgen met bepaalde dansstijlen. ‘Je was daar met 10.000 man en leerde dansstijlen uit andere landen, heel leuk!’

DSCF5260

Een belangrijk punt van sporten is motivatie. Zonder motivatie kom je niet ver. Mélanie vertelt over wat haar motiveert. ‘De sportscholen zelf motiveren veel, het actief bezig zijn en andere mensen actief bezig zien zijn motiveert. Ook ga ik naar fitnessbeurzen in Nederland en Duitsland en kijk ik bodybuilding wedstrijden. Het motiveert me omdat ik dan weet dat ik door trainen ook zo kan worden. Nieuwe dingen inspireren me ook, nieuwe hypes en oefeningen. Het blijft vooral leuk door af te wisselen. Mijn hele leven dezelfde sport doen is niets voor mij. Afwisseling houdt het leuk en er zijn zoveel leuke sporten om te doen. Ik volg ook verschillende Facebook accounts die me motiveren zoals ‘Truechamp’ en ‘Fitnessmagazine’, daar staan leuke en motiverende oefeningen op.’

‘Mijn favoriete oefening is de spike en de squat. Ik vind het ook heel leuk om buikspieren te trainen. Het is leuk om nieuwe oefeningen te ontdekken en niet altijd de standaardoefeningen te doen.’

Voeding

Bij een gezonde en sportieve leefstijl hoort ook gezonde voeding. Hoe zit dat bij Mélanie? ‘Ik heb periodes met gezond eten, soms doe ik het een hele tijd en goed ook. Soms gaat het minder en eet ik slechter, het wisselt elkaar af. Voor mij bestaat een gezonde leefstijl uit meerdere keren per week sporten, goed gevarieerd eten en voldoende rust nemen. Bij een gezonde leefstijl let je de hele dag op je voeding. Je zorgt ervoor dat je om de een of twee uur iets eet, let op gezonde vetten en eet voldoende groente. Verder kijk ik bij een product vaak op de achterkant om te kijken wat er in zit. Kellogs en Cruesli lijken soms gezond, terwijl dat misschien stiekem helemaal niet zo is. Ik let op calorieën, koolhydraten en onverzadigde vetten.’

‘Ik kook vaak gezond, maar bak eigenlijk niet zo vaak. Het lijkt me wel leuk om een keer te proberen. Ik ben benieuwd of gezond bakken net zo lekker is als ongezond bakken. De bananenbrood en granola van deze blog zou ik wel een keer DSCF5270willen maken. Lijkt me erg lekker!’

Tip van Mélanie

‘Probeer uitdaging te zoeken in sport, zoek iets op wat je motiveert en blijf niet maandenlang in hetzelfde schema hangen. Maak het leuk voor jezelf, dan hou je het beter vol. Zoek ook uit wat bij jou past. Een bepaalt dieet kan bij de een heel goed helpen, terwijl het bij een ander niets doet. Je moet uitzoeken wat jij lekker vindt en wat voor jou werkt.’

Meer weten over sport of Melanié? Volg haar blog!http://inspiresweatsmilerepeat.wordpress.com

DSCF5279

Facebook Comments


1 thought on “Hoe doet zij dat? Sportfanaat Mélanie aan het woord”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *