2x simpel gezond ijs maken

2x simpel gezond ijs maken

Terwijl het zweet van mijn hoofd druppelt, zoek ik verkoeling in de vriezer. Vier ijskoude ijsjes staren me aan. Mars-ijsjes om precies te zijn. Als ik even later iets in de prullenbak gooi, zwaait een pak ijsjes me tegemoet. IJS! Ik heb ijs nodig! Even overweeg ik om naar de Jamin om de hoek te lopen en softijs te halen. Mijn principes en keukenkastjes houden me tegen. Ik kan namelijk ook gewoon zelf ijs maken. En nog wat gezonder ook. Met het zweet op mijn rug ga ik aan de slag! 

Zorg dat je twee bananen in de vriezer hebt liggen. Het liefst een hele nacht, minimaal 6 uur.

Wat je nodig hebt voor basic bananenijs:

  • 2 bevroren bananen
  • eventueel 2 scheppen Griekse yoghurt
  • eventueel 1 el honing
  • eventueel een beetje kwark of drinkyoghurt met een smaakje

Doe alles in de blender en maal alles fijn. Een staafmixer kan ook. Je kan zelf een beetje variëren met de smaak. Ik deed er een klein beetje limoen drinkyoghurt bij voor een lekker smaakje. Sommige blenders zullen het er even zwaar mee hebben, die van mij ook.

Als alles is gepureerd, kan je het nog even in de vriezer zetten. Ik zette het nog een uurtje weg en haalde het daarna uit de vriezer. Ik deed er een beetje nectarine bij en genoot van mijn heerlijk gezond ijs.

De helft van het mengsel liet ik over, daar maakte ik chocolade ijs van.

  • 1 a 2 eetlepels cacaopoeder

Meng het cacaopoeder door het bananenmengsel en laat nog eventjes in de koelkast staan. Garneer eventueel met pure chocolade schaafsel.

Dit kan overigens met elk bevroren fruit, ook met aardbeien, nectarine, of wat dan ook!

Enjoy!

DSCF5973

DSCF5967

Facebook Comments


3 thoughts on “2x simpel gezond ijs maken”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *